Volgens Linkedin gaan de volgende grote thema’s het komende jaar vormgeven:
- Vlees maakt plaats voor ‘vlees’ – de markt voor vleesvervangers kan over 10 jaar zomaar tien keer zo groot zijn als nu en jaarlijks 127 miljard euro in het laatje brengen
- Focus wordt de belangrijkste vaardigheid van 2020
- Het kapitalisme wordt hervormd
- Onze kijk op onderwijs verdient een update
- Niemand kan zich meer verschuilen voor klimaatverandering
- 2020 wordt het jaar van (het tekort aan) verpleegkundigen
- Er komt een heuse streamingoorlog
- De vierdaagse werkweek komt dichterbij
- #MeToo was nog maar het topje van de ijsberg
- Gezichtsherkenning (en haar controverse) is overal
- Wordt Big Tech opgeknipt?
- We geloven niet meer in mythische eenhoorns – Markten zijn kieskeuriger geworden en geloven niet meer zonder slag of stoot in veelbelovende start-ups, ook wel unicorns (eenhoorns) genoemd
- We vertrouwen liever op ‘realistische’ zebra’s – zebra’s zijn start-ups die de echte problemen in de wereld willen oplossen door duurzame en winstgevende bedrijven op te richten met een normaal groeitempo
- Praten over geestelijke gezondheid op werk is niet langer taboe
- Flexibel werken is flexibel denken
- Het recessiespook blijft rondwaren
- Wat is werk je waard?
- De brexitmoeheid gaat voorlopig niet weg – Wat er ook gebeurt, de brexit en gerelateerd nieuws zullen we in 2020 nog veelvuldig terugzien
- ‘De eeuw van Azië’ maakt een valse start
- Japan zet zijn deuren wagenwijd open
Bron: Linkedin